HISTORISCHE VERENIGING CALLANTSOOG

U kunt met ons mee naar Hollywood!!

image001.jpg

Na een lange periode van voorbereiding is het eindelijk zover!

Het project om een boek te maken over Hollywood is voltooid.

De volledige titel is: Hollywood, herinneringen aan het houten nooddorp bij Callantsoog tijdens en na de Tweede Wereldoorlog.

In het boek is naast een groot aantal foto’s ook een grote hoeveelheid aan herinneringen opgenomen van mensen die in de oorlogsjaren en daarna op een of andere manier te maken hadden met dit unieke nooddorp.

Gelukkig is er veel bewaard gebleven, waardoor we een mooi boek konden maken.  We zijn blij dat we met gebruikmaking van al deze documentatie deze bijzondere periode in de geschiedenis van Callantsoog hebben kunnen vastleggen.

Het boek is te bestellen: dat kan via redactie@historischeverenigingcallantsoog.nl  of via de volgende telefoonnummers: 0224-581860 van Co de Bakker, of 0224-581850 van Lammie de Ruiter. Ook is het boek te koop in museumboerderij Tante Jaantje, tijdens openingsuren.  Het boek kost € 19,95.

Ook is er een expositie over Hollywood ingericht in de boerderij.  Met ook weer veel foto’s, herinneringen, interviews met oud-bewoners en een Powerpoint presentatie wordt een beeld gegeven van deze roerige periode. Voor veel inwoners van Callantsoog heeft Hollywood een diepe indruk achtergelaten en we zijn blij dit te kunnen tonen tijdens de expositie.

We zien u graag tijdens de zomermaanden in het museum!

De volgende instanties, bedrijven en personen hebben dit boek financieel mogelijk gemaakt:

image002.jpg

Chaletpark Luttikduin, fa. G.P.J. van Muijen